Här beskrivs de övergripande reglerna och policyn för Story House Egmonts sidor och communities på sociala medier såsom Facebook, Instagram och YouTube. Reglerna gäller för samtliga titlar och varumärken som ägs eller ges ut av Egmont Story House AB.
Du får gärna kommentera och bidra med relevant innehåll i våra sociala medier. Vi tror på öppenhet och diskussion med ömsesidig respekt och en god samtalston. Vi lyssnar och svarar på både ris och ros – vår ambition är att alla våra läsare, kunder och fans ska ha möjlighet att kommunicera med oss i ett öppet och tryggt sammanhang.
Vi kan komma att rensa bort inlägg, kommentarer eller följdkommentarer som bedöms som olämpliga eller som inte håller sig till ämnet, för att säkerställa kvalitet och relevans i våra kanaler.
Vi har nolltolerans mot hat, hot och kommentarer som syftar till att nedvärdera individer eller grupper baserat på till exempel kön, etnicitet eller sexualitet.
Vi förbehåller oss rätten att moderera och vid behov ta bort innehåll som:
Reglerna gäller både text, bilder och länkar.
Story House Egmont följer Lagen om elektroniska anslagstavlor (1998:112). Det innebär bland annat att vi är skyldiga att ta bort innehåll som bryter mot lagen.
Följare eller besökare som inte följer dessa regler och riktlinjer kan komma att stängas av från våra sidor. Vi kan även rapportera vidare till plattformens ägare, till exempel Meta.
Om du själv utsätts för, eller ser någon annan utsättas för, något anstötligt på någon av Story House Egmonts sidor – vänligen rapportera det till oss direkt eller till plattformens ägare. Skicka ett mejl till webred.hj@egmont.se så att vi kan göra en bedömning och agera.
Vi gör vårt bästa för att besvara frågor och kommentarer så snabbt som möjligt under ordinarie arbetstid (mån–fre ca kl 8–17).
För frågor om beställningar, prenumerationer, leveranser m.m. – vänligen kontakta vår kundservice via www.dintidning.se/kontakt.